Vilken helg!!

Jag ska börja med att säga att nu är det nära, utan att ge någon panik, ångest eller hjärtklappning så kan jag meddela att det endast är 24 dagar kvar till premiären!

Jag har ännu en helg varit på besök hemma i Rörön och där var allt sig likt.
Utom en sak.
Alla har väl sina drömmar om att kanske vinna pengar, få resa jorden runt, resa till månen eller vad det än är. Men hur skulle det bli, om alla kunde leva upp till dem? Men i Rörön så finns det en person som gör det. Lever i sin dröm till fullo, Anette Mårtén. Min mamma.
Hon drömmer om glitter. Hon pratar hela tiden om Glitter, om vilka kläder som är klar och inte, vilka nummer som behöver tränas mer på. Det är väl helt okej. Men när man kl 10 en lördag morgon, helt osminkad börjar klä på sig showkläder och provdansar i dessa så börjar jag undra hur det står till. Det var klädesplagg efter klädesplagg, skor efter skor och till och med löshår. Och till varje uppsättning av kläder, skor och hår gick hon in till vardagsrummet och satte på en skiva och sa att hon var tvungen att provdansa i kläderna. Kl 10 på lördag morgon! Någon som känner igen sig, att det går till på samma sätt hemma hos dem?
Tror knappast det.
Men det är min mamma det och hon lever i sin dröm <3



Skrivet av dansaren Emelie.

Ps. Man måste ge allt för att det ska bli bra och detta kommer bli super. Missa inte Glitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0